Home / Zoekmachine optimalisatie

Zoekmachine optimalisatie

Realiseer je je dat meer dan 85% van de sitebezoekers jouw website vinden via Google? Een website of webshop optimaliseren voor zoekmachines is dus een effectieve manier om meer bezoekers te krijgen.

Er zijn nogal wat termen in de omloop om hetzelfde proces te omschrijven. In Nederland spreken we van zoekmachine optimalisatie. Maar ook de afkorting SEO wordt veel gebruikt. Dit is een afkorting van de Engelse term voor zoekmachine optimalisatie, namelijk Search Engine Optimization. Onder zoekmachine marketing valt ook het gebruik van advertentienetwerken zoals Google Ads. Dit wordt ook wel SEA genoemd, een afkorting van Search Engine Advertising.

Hoge posities zorgen voor bezoekers

Als een website op pagina twee staat komt er al bijna geen bezoeker meer. Daarom is het voor een commercieel bedrijf van het hoogste belang om met de website een top tien positie te krijgen in Google, en het liefst in de top drie. Een plek in de top tien betekent namelijk dat de website sowieso op de eerste pagina gevonden wordt. Zo'n positie wordt bereikt door websites te optimaliseren voor zoekmachines.

Methodes om een website te optimaliseren zijn onder andere:

  • Het wijzigen, toevoegen en verversen van tekst
  • Het aanpassen van de websitestructuur
  • Linkbuilding: het opbouwen van een duurzaam linkprofiel
  • Het doen van technische verbeteringen

SEO is een duurzame investering

Zoekmachine optimalisatie is niet een eenmalig kunstje. Het is een onderdeel van een complete online marketing aanpak. Goede SEO is een cyclus van analyse en aanpassingen tot het doel bereikt is. Dan komen er nieuwe doelstellingen en gaat de cyclus verder. Neem je niet de moeite om hoog in Google te komen? Dan gebeurt het ook niet. De concurrentie neemt die moeite namelijk wel. Steeds meer bedrijven raken doordrongen van het nut om hoog in zoekmachines te staan. Door de concurrentiestrijd die daardoor is losgebarsten, neemt het niveau van zoekmachine marketing toe. Zonder investering mist jouw website de boot. Een goed geoptimaliseerde website staat hoger in Google, Bing en Yahoo dan andere sites.

Dat brengt de volgende voordelen met zich mee:

  • Een website wordt in de zoekresultaten getoond bij relevante zoekopdrachten
  • Een hogere positie zorgt voor meer bezoekers
  • De concurrent loopt deze bezoekers mis
  • De website of webshop wordt gezien als betrouwbaar

Een goed scorende website of webshop trekt niet alleen meer bezoekers aan. Onderzoek heeft aangetoond dat websites die goed te vinden zijn ook meer vertrouwen krijgen van de bezoeker en onbewust positieve labels krijgen als 'kwaliteit' en 'topmerk'. Onze SEO consultants zijn professionals die dagelijks bezig zijn om websites hoger in de zoekmachines te krijgen. Wij vermijden moeilijke termen en wollige taal zoveel mogelijk. Wat je van ons kunt verwachten is kwaliteit, helderheid en betaalbaarheid.

Optimaliseren houdt nooit op

Zoekmachine optimalisatie is geen exacte wetenschap. Google bepaalt welke website hoog komt en welke niet. Het systeem achter deze beoordelingen noemen we algoritme. Hierover geeft Google weinig informatie. De informatie die ze geven wordt aandachtig geanalyseerd en getest door SEO experts. Los van de aanwijzingen worden ook andere veronderstelde invloeden van posities getest. Hierdoor weet een goed optimalisatiebureau voor een groot deel wat belangrijk is om een website goed te laten scoren in zoekmachines.

Privacy policy | © 2019 Kric.nl